Fastighet
Föreningen anlitar Delagott Förvaltnings AB som teknisk förvaltare och fastighetsskötare.
Detta innebär att Delagotts fastighetsskötare kommer vara ansvarig för att utföra regelbunden tillsyn, skötsel och underhåll av vår fastighet för att se till att allt fungerar som det ska i vårat hus, det gäller t.ex. kontroll av trapphus, dörrar, ventilation samt temperatur för vatten och värme. En representant från Delagott kommer även vara vår förvaltare för boende och teknisk rådgivning, om ni t.ex. skulle få en vattenskada är det vår förvaltare på Delagott ni kommer att ha löpande kontakt med genom ärendet som föreningens stöd.
Felanmälan
Felanmälan kan t.ex. vara vattenskador, problem med värme eller ventilation, portar som inte stängs igen, namnändring i portar och på dörrar eller störningar.
Kontorstid går det bra att ringa Delagott kundtjänst på nummer 08 – 55 110 500.
Du kan också maila kundtjänst på e-post . Var tydlig med vem ni är, var ni bor och vilket telefonnummer vi kan nå er på samt en tydlig beskrivning av vad problemet består av.
Det går också bra att fylla i ett formulär på www.delagott.se/felanmalan.
Akutsituation utanför normal arbetstid
Om det inträffar en akut situation efter kontorstid ringer du 08 – 55 110 500 och blir då kopplad till jouren.
Den är endast till för akuta fel, till exempel vid fel på elanläggningen i din lägenhet, vid stopp i toalettstolen, om vatten stiger upp i golvbrunnen i ditt badrum eller liknande.
Vid missbruk av jourtjänsten kommer Du som boende debiteras.
Vid brand, behov av polis eller akuta olycksfall:
Ring 112
Internet & Kabel-TV
Telia Tel. 90 200
Mån-Fre 08.00-19.00
Lör-Sön 10.00-18.00
Besök telia.se/privat/kundservice/