Föreningen har valt att avsluta samarbetet med SSM Property Services och har istället valt att anlita Delagott Förvaltnings AB för teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel från och med den 1 september 2021.
Detta innebär att Delagotts fastighetsskötare kommer vara ansvarig för att utföra regelbunden tillsyn, skötsel och underhåll av vår fastighet för att se till att allt fungerar som det ska i vårat hus, det gäller t.ex. kontroll av trapphus, dörrar, ventilation samt temperatur för vatten och värme. En representant från Delagott kommer även vara vår förvaltare för boende och teknisk rådgivning, om ni t.ex. skulle få en vattenskada är det vår förvaltare på Delagott ni kommer att ha löpande kontakt med genom ärendet som föreningens stöd.
I samband med detta kommer vi också att byta ut nuvarande städbolag för entré- och trappstädning.
Felanmälan
Felanmälan kan t.ex. vara vattenskador, problem med värme eller ventilation, portar som inte stängs igen, namnändring i portar och på dörrar eller störningar.
Kontorstid går det bra att ringa Delagott kundtjänst på nummer 08 – 55 110 500. Du kan också maila kundtjänst på e-post .
Det går också bra att fylla i ett formulär på www.delagott.se/felanmalan.
Akutsituation utanför normal arbetstid
Om det inträffar en akut situation efter kontorstid ringer du 08 – 55 110 500 och blir då kopplad till jouren.
Den är endast till för akuta fel, till exempel vid fel på elanläggningen i din lägenhet, vid stopp i toalettstolen, om vatten stiger upp i golvbrunnen i ditt badrum eller liknande.
Vid missbruk av jourtjänsten kommer Du som boende debiteras.
/Styrelsen